Drive Test: Honda Insight – Insi(de)ght is good. Outside is better

Ii mai tineti minte pe cei de la Akcent si melodia lor “Ti-am promis” in care spuneau

“Si ti-am promis c-o sa te iau ,o sa te iau cu mine
Dac-ar fi sa plec
Acum te las, te parasesc, te-as lua cu mine
Dar n-am bani de bilet”

Ei…daca n-ai bani de bilet, ia-ti un Insight tata. E una dintre cele mai bune alegeri. Din punctul de vedere al consumului, evident.

Dar bancul care circula inainte de 1989 si in care cineva isi cumpara o bicicleta demontata, iar atunci cand indiferent cum o monta tot mitraliera iesea, il mai tineti minte? Asa au patit si cei de la Honda. Cum au dat-o, cum n-au dat-o, Insight-ul te duce cu gandul la Toyota Prius. Pot spune ei ce vor. Doar ca, daca vrei intr-adevar un consum redus, cam asta e aerodinamica ideala.

De ce am inceput articolul asa? E simplu. Honda Insight este un model in 5 usi, cu un consum si emisii reduse, spatios din toate punctele de vedere, un vehicul din clasa C ce se vrea prieten cu mediul inconjurator si cu care chiar este, dar in acelasi timp o masina cu un pret mult mai bun decat “geamana” Prius.

Pe soseaua din Cheia catre Brasov m-a dus bineinteles motorul benzina 1.3 litri de 88 CP si 121 Nm, alaturi de cel electric de 14 CP si 78 Nm, transmisia fiind una de tip CVT imprumutata de la Civic-ul Hibrid. Exceptand zgomotul produs de turarea motorului pentru a da tot ce e mai bun, Insight-ul se misca foarte bine, este dinamic, foarte stabil.

Nici nu mi-a trecut prin cap sa-i testez la viteza, pentru ca nu e facut pentru asa ceva. Cu toate astea, daca vrei sa vezi ceva putin mai sportiv, folosesti modul Sport de care dispune masina. Si mai esti ajutat si de padelele de pe volan. Pentru cine intereseaza, viteza maxima este de 186 km/h, iar “fugareala” de la 0 la 100 km/h se realizeaza in 12.6 secunde. Repet, este o masina Eco, asa ca nu cereti prea mult de la ea.

Micul motor electric este oricand “mana dreapta” al celui pe benzina, ajutandu-l in orice situatie. Aici sunt cateva cuvinte de spus. In partea stanga a turometrului o sa observati o mica floricica. In functie de cat de Eco sofezi aceasta floare va aparea pe bord. Mai mult, atunci cand conduci economic ecranul pe care iti este afisata viteza va avea culoarea verde. Daca uiti de mediul inconjurator, acesta te va atentiona si isi va schimba culoarea in albastru. Sa nu uit consumul, ca prea l-am laudat: combinat 4.4 litri/100 km, urban 4.6 litri/100 km si extraurban 4.2 litri/100 km.

In orice moment esti ajutat de VSA (Vehicle Stability Assist) indiferent ca accelerezi, esti in viraj sau bulversezi masina prin vreo miscare brusca. Dar cel mai bine se simte acest lucru in viraje, unde se vede intr-adevar stabilitatea. Franarea e excelenta, indiferent ca e de motor sau cea normala. Firesc, aici sar in ajutor si ABS-ul, EBD-ul si Brake Assist-ul.

Interiorul este cat se poate de primitor, 5 oameni facandu-si loc fara probleme. Nu am fost incantat de materialele folosite la plansa de bord, dar asta nu inseamna ca nu arata bine. Scaunele sunt comode, iar soferul are cam toate butoanele la el, adica accesul la ele este foarte usor. Un volan multifunctional reglabil pe inaltime, padelele din spatele acestuia, cotiera, suportul picior sofer, senzori de ploaie, computer-ul de bord, A/C automat, sistemul audio CD cu patru difuzoare, priza suplimentara MP3/WMA, toate asigura un confort sporit atat soferului cat si pasagerilor.

Ce mi-a placut? Consumul, spatiul si nu doar cel interior (spatial de depozitare este de 408 litri), stabilitatea masinii, lumina ambientala.

Ce nu mi-a placut? Zgomotul deranjant al motorului la turatii mari, plasticul din bord, forma masinii (dar asa cum spuneam si mai sus, pentru a ajunge la anumite rezultate este nevoie de aceasta forma).

Pretul este de asemenea atractiv. In comparatie cu Prius (peste 30.000 € cu de toate), Honda Insight trece putin de 21.000 de euro.

Author: Sorin Grumazescu

3 thoughts on “Drive Test: Honda Insight – Insi(de)ght is good. Outside is better

  1. Stimate autorule…
    Calculul de consum mediu al unei masini nu se face prin media aritmetica simpla a celor doua rezultate, extraurban + urban /2. Acest lucru poate fi observat usor citind datele oficiale comunicate de constructori. Ce-i drept, datele oficiale nu se potrivesc niciodata cu cele constatate. Masina arata bine, e foarte stabila, dar are doua carente: prima ar fi lipsa insonorizarilor care duce la o galagie mare in habitaclu, si imposibilitatea rularii exclusiv electric, fara motor termic pornit.
    Iar ca sa nu fiu acuzat ca stiu doar sa critic, precizez: consumul mediu al unei masini se calculeaza astfel: 2x urban + extraurban / 3
    Prin urmare, consumul mediu al masinii este de 4,(3)

Comments are closed.